Sekian lama aku meninggalkan bumi anbia' ini, terasa rindu yang amat dalam untuk meneruskan perjuangan di medan ilmu agama... semua orang fikir dan berkata: kalau dah balik m'sia tu, confirm x mai lgi la...tmbah lagi aku dah angkut semua barang2 ku bwak balik..tpi dek kerana semangat perjuangan harmoni yang tertanam di jiwa ini ku teruskan..(mcam dalam lirik lagu xpdc) walaupun terpaksa meninggalkan isteri tersayang..

Aku masih lagi di tahun tiga (3) kuliah syariah wal qanun, tak rasa malu untuk declare yang aku ni dah istisna' thani daa..tunggu masa nk kena tendang keluar..xpe la..xde rezeki sebelum ni..tapi usaha tetap usaha..

Aku selamat sampai di cairo international airport jam 6.30pm (waktu tempatan) tiba2 dok dengaq azan, cuaca dah gelap..igt kan bru masuk waktu maghrib, rupa2nya dah isyak..6.30pm azan isyak daa...mak aii, awal giler..

Jejakan pertama kakiku kaku terpaku disitu ditiup angin bayu membelah rindu...huh..sejuk giler wa cakap lu...xtau la brapa darjah celcius time tu..

Cuaca di malaysia agak stabil, kadang2 tu hujan tiap2 petang menyebabkan aku terpaksa memandikan motokarku setiap minggu..balik ofis jer confirm comot..(kotor n berdebu)

Hari ini 24/12/09 - 10.36am pegi kuliah, nak pi bayaq rusum n beli kitab..tup2 kena ada khasyfu tibbie plak..(Medical Slip) sat gi la pi buat tahlil damm kat mansyawi...plan nk balik kaherah sat kena pending dulu kot..amin kata study kt sana stareh sket..sebab x banyak gangguan..(i think so..) tapi nak settlekan semua urusan dlu bru leh relax n study...kitab dah amik, tunggu nak baca jer...

Opsss..sumthin' i've forgot to do..sms mama n sayang (isteriku), kredit plak dah abis..kena pakai simcard mesir jugak nampaknyer lebih mudah...no. celcom kena simpan elok2 sat gi balik m'sia leh pakai...ok see yaa!

2 Comments

CahayaPencinta said…
Salam,
OMG! Ameer, are u married?
akuameer said…
wslm..alhamdulillah..
bru 4 bulan..hehe