Hari ni 3 Jun adalah hari ulangtahun kelahiran isteri saya. Awal malam tadi dah advanced celebrate πŸŽ‚ Just belikan kek, kemudian saya buat video call ke ahli keluarga di Johor untuk kongsikan detik kegembiraan ini. Surprise! πŸŽŠπŸŽ‰

Kebetulan pula, Mak mertua saya lahir 4 Jun dan kakak saya lahir 8 Jun. Kebiasaanya kami pulang ke kampung dan sambut secara kecil kecilan di kampung. Tapi, disebabkan PKPB, maka video call menjadi pengganti diri.

Daripada semalam saya dok fikir nak belikan hadiah apa untuk isteri saya, sebab rasanya semua benda dia dah ada. Lengkap dah serba serbi. Cukup pakai, cukup makan, sampai badan pun dah naik bengkak sana sini...kan?πŸ˜…

Tapi, malam tadi saya tanyalah juga pada isteri saya nak hadiah apa. Dia jawab, dia cuma nak saya ada sentiasa dengan dia. Kalau pergi out station jauh² bawalah dia. Yelah, maklumlah kerja macam saya ni memang selalu travel jauh² tapi dah musim covid19, terperap ajelah.

Memang betul, semua orang yang kita sayangi, nak kita sentiasa ada bersamanya. Itu dah cukup membuatkan dia rasa bahagia daripada memiliki segala harta kekayaan dunia.

Ramai orang ingat kebahagiaan itu apabila kita ada banyak harta dan ada segala-galanya. Tapi, sebenarnya bahagia itu bilamana ada orang yang sentiasa ada dengan kita, ingat kat kita dan hargai diri kita. Tambahan pula, kalau orang itu selalu sebut nama kita dalam doanya. Apatah lagi kalau dia suka bagi hadiah. Itulah sifat nabi, suka memberi dan mengasihi orang lain.

Benarlah sabda Rasulullah ο·Ί:
ΨͺΩ‡Ψ§Ψ―َوْΨ§ ΨͺΨ­Ψ§Ψ¨ُّوا
"Berilah hadiah, nescaya kamu akan disayangi" (HR Al-Bukhari)

Bila kita sentiasa ingat kat orang, kita hargai dia kita berikan hadiah, pasti kita akan disayangi. Walaupun hanya sekadar ucapan selamat dan doa.

SELAMAT HARI LAHIR BIDADARIKU Semoga sentiasa dimurahkan rezeki yang berkah dan diqabulkan segala hajat yang baik-baik. SARANGHAE SAYANG

Bersemut la pulak😜 πŸœπŸœπŸœ

0 Comments